maanantai 28. tammikuuta 2013

Gamer's thoughts: THQ Varastontyhjennys, WWE2K14.

Jos jotain vihaan, se on toimittajien näkökulmablogeja (i'm looking at you, Kaarina Hazard!). Miksi sitten kirjoitan sellaista?

Koska yleensä nämä näkökulmablogit pyrkivät aivopesemään ihmisiä ajattelemaan "ton on pakko olla oikeessa, se on toimittaja!". Ei vitussa. Niiden mielipiteillä on ihan yhtä paljon arvoa kuin kenen meistä tahansa. Ei yhden ihmisen mielipidettä voi asettaa ylitse muiden vaan sen takia, että se osaa kirjoittaa sen paperille tai koska se tekee sitä työkseen.

Tämä toimii samalla johdantona ehkä tuleville osille tätä Gamer's Thoughts-osiota. En yritä siis yleistää mielipidettäni asiasta, vaan näitä saa pitää ihan omassa arvossaan.

Asia, josta halusin kirjoittaa on tällä viikolla kovasti uutisoitu THQ-huutokauppa. Joukko loistavia studioita ja pelisarjoja meni parempiin, ehkä nyt kuitenkin hieman osaavampiin käsiin. Virallista syytä THQ:n konkurssille en tiedä, mutta tuskin johtui huonoista peleistä. Ehkä johtaminen oli ylivoimaisesti paskaa kun ei saada tuloja vastaamaan menoja. Se kauppa mikä kirjoittajaa kiinnostaa eniten on WWE-pelisarjan mahdollinen siirtyminen Take Two Entertaimentin talliin. Edelleenkään kauppaa ei ole vahvistettu kirjoitushetkellä, enkä halua uutisoida Iltalehtimäisesti jostain joka ei vastaa otsikointia.

2K Sportsin pelejä tekevä Take2 voitti NBA-pelillään VGA:ssa parhaan joukkueurheilupelin palkinnon. Myöskään kirjoittajan mielestä palkintoa ei olisi saanut edes harkita annettavaksi muille. Tässä on paras osaamisen näyttö, jonka T2E voi antaa. 2K-pelit ovat ennenkaikkea tunnettuja televisioidun näköisestä olemuksestaan. Periaatteessa WWE-pelejä varten on valmis konsepti, joka tekee pelistä erityisen. Niinkään pelattavuuteen kyseinen ominaisuus ei vaikuta, mutta pelit tuntuvat autenttisemmilta kun välissä on raportteja ja vaikkapa mainoksia tulevista otteluista. Tämä on yksi ominaisuus, josta EA saisi ottaa mallia.
WWE on suurimmaksi osaksi televisioitua näytelmää. Miksi helvetissä THQ:n tekemät pelit keskittyvät sitten itse painiin? Koska lajin hienous piilee paitsi itse otteluissa, myös storylineissa, promoissa, ja Chris Jerichon mukaan laskien myös hienovaraisessa vittuilussa. THQ:n peleissä nuo kaikki lajin muut keskeiset ominaisuudet jäivät taka-alalle.

 Jos Take Twon myötä saataisiin kunnon uramoodi ja vaikka Enterprise Mode (© Macfeast, patent pending) jossa molemmissa voisi suunnitella showt minuutilleen. Voit myös valita mitä haluat kyseisestä showsta katsoa, pääasia että se näyttää televisioidulta, autenttiselt WWE showlta. Ainoa ero kahden moodin välillä on se, että uramoodissa ottelet yhdellä hahmolla, saat tietää vastustajasi mutta et voi vaikuttaa match cardeihin muuten, mutta voit valita promosi ja milloin ne käytät show:n aikana. Enterprise Modessa (© Macfeast, patent pending) voit valita matsit, storylinet ja promot. Voit myös pelata kaikki matsit jos haluat.

Sisääntulot ym. kaipaavat ehostusta, fanit kaipaavat ilmaista DLC:tä. Kaikkea ei saa mitä haluaa, itse haluaisin 2K-tyylisen WWE-pelin jossa on kunnon pelimoodit.
Joka tapauksessa jos nyt tämä kauppa toteutuu, nostaa se WWE-pelisarjan uudelle, kauan odotetulle loistavalle tasolle.
Kiitos kun luitte, postatkaa oman näkemyksenne aiheeseen alla olevaan kommenttikenttään.
Macfeast out!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ja kysymykset